სასწავლო პროექტი

პროექტის სახელწოდება: ვაჟა-ფშაველა-მთის არწივი



პროექტის იდეა/თემა: მოსწავლეები მოიკვლევენ სასურველ მასალებს ვაჟას ცხოვრებისა  და შემოქმედების შესახებ.



პროექტის აქტუალობა: ამ სასწავლო პროექტზე მუშაობა განავითარებს  მოსწავლეთა ინტერესს ვაჟა-ფშაველას პიროვნებისა და შემოქმედებისადმი. მოსწავლეებს განუმტკიცებს ცოდნას და გააღრმავებს  მათ წარმოდგენებს პოეტის მსოფლმხედველობაზე, მის ზნეობრივ ღირებულებებზე. მოსწავლეები მოიკვლევენ სასურველ მასალებს. მოხდება  მწერლის ცხოვრების პოპულარიზაცია.

პროექტის მიზნები: მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევისა და ანალიზის უნარები.  ჩამოუყალიბდებათ სიტყვაკაზმული მწერლობის, კონკრეტულად ვაჟას შემოქმედებისადმი  სიყვარული.

მონაწილეთა ასაკი: 15-17 წელი.

ვადები: 2 თვე.

მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტი, რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეები  შეიძენენ კვლევის უნარ -ჩვევებს, ისწავლიან ჯგუფურ მუშაობას, ურთიერთთანამრომლობას, გაიუმჯობესებენ კომუნიკაციის, ახალი ინფორმაციის მოძიების დაგამოყენების უნარს. მოძიებულ მასალას განათავსებენ ბლოგზე.

პროდუქტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ვაჟას ნაწარმოებები, კომპიუტერი, პროექტორი, ფოტოაპარატი, ვიდეოკამერა, მიკროფონი, დიქტოფონი, ტელევიზორი.

პროექტის მსვლელობა: 

მოსწავლეები ირჩევენ სასურველ თემას. თემის არჩევის შემდეგ ხდება ჯგუფების დაკომპლექტება და კონკრეტული დავალებების განაწილება.

პირველი აქტივობა: ვაჟას ბიოგრაფიის მოძიება და ანალიზი.



მეორე აქტივობა: მწერლის ფოტოსურათების მოძიება და შეგროვება.

მესამე აქტივობა: მასწავლებლის დახმარებით და ინტერნეტის საშუალებით მწერლის ახლობლებთან დაკავშირება და ინტერვიუს აღება.

მეოთხე აქტივობა: ვაჟას შემოქმედების მიმოხილვა.



მეხუთე აქტივობა: პიესა ‘’მოკვეთილის’’  განხილვა.

მეექვსე აქტივობა: მხატვრული კითხვის საღამოს მომზადება და  ჩატარება.

მეშვიდე აქტივობა: ვაჟას ნაწარმოებების  თეატრალური კოლაჟი. მოსწავლეები  მოამზადებენ და წარმოადგენენ სცენებს სხვადასხვა ნაწარმოებებიდან.

მერვე აქტივობა: მწერლის ნაწარმოებების მიხედვით გადაღებული ფილმების მოძიება, გადმოწერა და ჩვენება.

მეცხრე აქტივობა: მოსწავლეები  დახატავენ სხვადასხვა ნაწარმოებებიდან სასურველ ადგილებს.

მეათე აქტივობა: ვაჟას ენის, თავისებური სტილისა და მხატვრული ხერხების კვლევა.

მეთერთმეტე აქტივობა: ექსკურსიის ორგანიზება  ჩარგალში, ვაჟა-ფშაველას სახლ-მუზეუმში.

მეთორმეტე აქტივობა: პროექტის პრეზენტაცია.

პროექტის შეფასება

კრიტერიუმები

დაბალი
1-3 ქულა
საშუალო
4-6 ქულა
საშუალოზე მაღალი
7-8 ქულა
მაღალი
9-10 ქულა
სამუშაოს დაგეგმვის უნარი
სამუშაო სრულყოფილად არ არის დაგეგმილი
სამუშაო ნაწილობრივ არის დაგეგმილი
სამუშაოს გარკვეული ნაწილი კარგად არის დაგეგმილი
სამუშაო კარგად არის დაგეგმილი


ინფორმაციის მოძიებისა დაორგანიზების უნარი
მოიძიებს მცირე  ინფორმაციას , მაგრამ არ აქვს ორგანიზების უნარი
მოიძიებს მცირე ინფორმაციას და ნაწილობრივ აკეთებს ორგანიზებას
მოიძიებს ინფორმაციას, უჭირს ორგანიზება, მაგრამ ახერხებს თეორიული ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენებას
მოიძიებს ინფორმაციას და აქვს ორგანიზების კარგი უნარი
ჯგუფურ მუშაობაში ჩართულობა
ჩართულობის სიხშირე მინიმალურია
ზოგჯერ ინტერესდება საკითხით
ინტერესდება საკითხით , მაგრამ არ აქვს ლიდერობის უნარი
ჩართულობის სიხშირე მაქსიმალურია, დაინტერესებულია საკითხით. აქვს ლიდერობის უნარი.

საგნებთან/საგნობრივ  ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი

ქართ10.4. მოსწაცლეს შეუძლია  დისკუსიისა და კამათისა და სტრატეგიის გამოყენება.

შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე

·         წინასწარ ეცნობა აუდიტორიას, შეადგენს გეგმას, ქმნის ტექსტის რეპეტიციებს, ამოწმებს  რეგლამენტს და ა. შ.

·         აუდიტორიის ყურადღების მობილიზაციისათვის    იყენებს  ინტერვალს მეტყველებაში, ხმის დონეებს უსადაგებს ამ საშუალებებს.

პროექტის  ხელმძღვანელი: ნინო კოსტავა


ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: kostavanino14@gmail.com

No comments:

Post a Comment